2019. augusztus 14., szerda

Szabadversek


szabadverseim
íme néhány teljes és néhány részlet - ez utóbbiban a hiányt a (...) jel mutatja.
 



Antinirvána

Nem kellett volna mexületnem
Ezzel a mondattal ríkattam meg anyám
pedig ha pofozni akartak elémállt
vörös szemmel nézem az urnáját

Mexülettünk és meghaltunk
De nem hittünk túlvilágban
Mennyországban istenben
Nincs semmink és nincs lelkünk sem

(...)




Szúnyog
(utcavers)

Utánad csak
Seb maradt


Engedély
(utcavers)

Kötél a nyakamon
Másik vége a csilláron
A széket alattam elborítom
Szorul a hurok hát hacorítson
Bal kezemben
Postán érkezett engedély
A megnyugváshoz


Életvitel
Szatyorban





Megátkozlak anyám

Mert becsűletre neveltél
Kétes egyénektől óva intettél
S ráébresztettél: bűnöm
Az igazságban rejlik
Hogy nem vagyok én
Nem voltam és nem is leszek senki
ha nem megyek dógozni
Hogy tisztátalan tettem
Ha az nihilben merül meg
Hogy a számlák az első
És fel kell adni érte mindent
Hogy hiába van nyomor
Szülni kell fattyat
Hogy ez az élet rendje
Hiába kín és keserv
Hogy a tisztaság a rend
A legfontosabb dolog
Megátkozlak anyám
Mert csak az árnyékod vagyok
(...)






Techno

Bum-bum-bum-bum
Bum-bum-bum-bum
Bum-bum-bum-bum
Bum-bum-bum-bum



Vers

Érzem a hajnal
Szívdobogását,
Búcsúzó lelkek
Könnyezését,
Elakacavak
Mítoszát,
Blabla,
Blablablaa,
Blablaaa, bla,
Blablabla
Blablaabla.
Blabla,
Blablabla.



Láttam

Láttam őrülteket
Láttam szenteket
Szentek az őrültek
Közt voltak
Őrültek meg
A szentek közt
Láttam nyomort
Láttam gazdagságot
Nyororultak
A gazdagok közt
Voltak, gazdagok
A nyomorultak közt
Láttam életre kelő
Kirakatbabákat
Láttam magukat
Leláncolókat
Láttam csodát
Láttam valóságot
Valóság a csodában
Volt, csoda meg
A valóságban
Láttam vért és
Láttam verítéket
(...)
Láttam elmebeteget
Józan gondolkodású
Az elmebetegek
Közt volt,
Elmebeteg pedig
Mindkettőben
Láttam dzsungelt
Láttam civilizációt
Láttam hogy a
Civilizáció káoszba
Torkollik mintha
Dzsungel akarna
Lenni de megtagadja
Ezt a megnevezést
Láttam dzsungelt
De világosabb volt
Benne mint eddig
Bármely civilizációban
(...)
Láttam rengeteg
Ellentétet és
Semmi sem abban
Volt aminek hívták
A hangerő
A leghalkabb
A színek
A lexürkébbek
És a rend
A legnagyobb anarchia





Urak pofozója

Én mindig
Ez leszek!
S ha netán
Közéjük keveredek:
Hát magam is
Pofozom majd!






Jobb cím kéne

Paprikajancsi
Fölémáll és vigyorog
Közel az elérhetetlen
Elérhetetlen a közel
Hanyagul vakarja a fejét
És kidobja a royalflösst
Patkányok a süllyedő hajón
Még utoljára bokánharapnak
(...)





Mérgeskígyó

flegmán fanyalognak mert megsajnáltam
Egy cigánykölyköt s csokoládét
Adtam neki (amiért szépen köszönt)

Azt mondták haverok, ez lopós fajta
Ezért nem érdemelte meg
Kifizettem a cehhet és otthagytam őket


Három

Három perc
Három vita
Három szex
Három lila
Folt

Három éjjel
Három nap
Három csönd
Három dal
Szólt

Három király
Három tett
Három volt
Három lett
Volt

Tiszta köd
Tiszta világ
Előbb-utóbb
Kivetül rád
Most

(...)




Az életem két szón alapszik

Mindig.
Soha.





Csórót jácom

De főszerep



3 féle ember Van

Aki MÉG nem tesz
Fel kérdéseket

Aki kérdéseket
Tesz fel

És aki MÁR
Nem tesz fel






G95

Te is a
Körülmények
Áldozata vagy


G101

Egy csomó mindennek
Meg kell törzténnie
Hogy végre ne
Történjen semmi

Egy csomót kell
Keresni a boldogságot
Hogy aztán keresés
Nélkül találjon rád


G106

Bonyolult dolgokra
Ecerű a magyarázat
avtídrof sÉ




R23

Mindig megbánom
Mikor sikerül
Lebeszélnem magam
Egy-egy öngyilkosságról





R45

Ha megdobnak
Kenyérrel
Dobd vissza
Kővel





R54

Épelméjű ember
Sosem
Szokja meg
A nyomor(á)t


R55

Mindig úgy oldódnak meg
A világ leghatalmasabb
Konfliktusai hogy
Közben azért mégis
Ki lehessen zsákmányolni
A tehetetlen embereket

R58


Két lehetőséged van
Az életbenmaradásra
  1. Meg kell
Gazdagodnod
  1. Meg kell
Őrülnöd





Harc

Iskolalépcsőn
Felhúzott térdem átkulcsolom
Rövidujjúban ülök, fázom,
Mellettem kabátban a barátom,
Nevetve meséli hogy a
Telkük kinyúl a tóra
És csomót szokott
Fürödni ott

Egy másik barát jön
Neki egy rajzot adok
- Jól néz ki, de a múltkori
Szája szélesebb volt - mondja
Azért elteszi, és papája
A kopasz Tibi Bácsi
Dudál neki a szürke opelből
Később az előző barátomnak
Jön a mamája - Nézd mit vettem!
Süteményt! - S rám se nézve
Megy.

Remegtem a széltől
Hajam szemem takarta
Sikongat minden gyerek, ahogy
Jönnek érte
Labda szatyor autó rágó
Eszter is jön ki, az osztályból
Rám néz egy pillanatra
Gúnyosan
És nyújtózkodik
Hogy vegyék fel

Nagy a zsivaj
De nem hallom
Odagurul egy labda
fiúk jönnek
Felveszem
Mosolyt erőltetek
- Te nem játszhatsz a labdámmal!
Tépi ki a kezemből az egyik

(...)




Élek, mint...

...Marci.
HEVESEN.
úgy, ahogy kevesen.
egy tányér levesen.
ezt nézi emese
de nem rebben szeme se
messze van kenese
nem tudom, helyes-e

igen, látom, hogy ez nagyon szar,
abbahagytam, nyugi





HARMADIK VONAT
(UTOLSÓ VERSEM)

A SÁTÁN HÁTA MÖGÖTT SIKLOK
ÁTFOLYOK A TÉREN MINT VÍZ A CSÖVEKEN
NÉHA EMBER ÁLTAL NEM ÉRZÉKELHETŐ
PILLANATOKRA TÖBBET LÁTOK A TÁJBAN AZ IDŐNÉL
AZTÁN ESZEMBE JUT AMI ELKÍSÉR

(...)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése